Stäng

Hur varmt är det i vattnet?

Vid vilken badplats är vattnet varmast egentligen? Här kan du hålla koll på vattentemperaturen vid badplatserna i Bingsmarken, Abbekås hamn och på Friluftsbadet i Skurup.

Ikonerna är klickbara. Om du vill kan du se tidigare temperaturer och följa temperaturkurvan för badvattnet.

Sensorer på badplatserna

Genom ett samarbete med Skurups Elverk AB och Iioote AB sattes vattentemperatursensorer ut under 2021 vid några av våra kommunala badplatser för att du ska kunna hålla koll på vattentemperaturerna. Du kan följa hur temperaturen förändras och veta när det är just den temperaturen du gillar att bada i, redan innan du känt på vattnet.

Här mäter vi temperaturen

Vi mäter temperaturerna vid bryggan i Bingsmarken, Abbekås hamn och på Friluftsbadet i Skurup.

Sensorerna mäter vattentemperaturen en gång i timmen. Informationen skickas samtidigt till vår hemsida.

Längts ner på sidan ser du kartbild med temperaturerna eller >> öppna länken till kartan i ny flik. Länk till annan webbplats.

Felanmälan

Om något verkar vara fel med mätningen och sensorerna kan du hjälpa oss genom att göra en felanmälan via vår e-tjänst "Fixa min gata"
>> https://www.fixamingata.se Länk till annan webbplats.

Frågor eller funderingar?

Kontakta Kommunteknik så berättar vi gärna mer.

Mätningar på Friluftsbadet

Just nu är badsäsongen över på Friluftsbadet i Skurup, därför genomförs inga mätningar.

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Publicerad:
Senast uppdaterad: