Om du har frågor eller vill göra en ansökan/anmälan om behov av hjälp i form av hemtjänst, trygghetslarm, matdistribution,dagverksamhet eller särskilt boende är du välkommen att kontakta oss enligt nedan.
Biståndshandläggaren är den person som har hand om ditt ärende kring vård och omsorg i kommunen.
Biståndshandläggarens huvudsakliga uppdrag är att:
När du ansöker om stöd i vardagen blir du kontaktad av en biståndshandläggare. Tillsammans går ni igenom hur din situation ser ut och vad du har för behov av stöd. Biståndshandläggaren ställer frågor om hur du har det i din vardag och vad som begränsar dig i att leva ett tryggt och självständigt liv.
Biståndshandläggaren inleder sedan en utredning och fattar ett beslut om du har rätt till stöd och hjälp i din vardag.
Om du får ett beslut du inte är nöjd med har du rätt att överklaga det hos Förvaltningsrätten. För mer information, se besvärshänvisningen som finns här nedan under blanketter.
Om du har frågor eller vill göra en ansökan/anmälan är du välkommen att kontakta oss!
Ansökningar via post skickas till:
Skurups kommun
Individ- och familjeomsorg
274 80 skurup
Blanketter
Hjälpte informationen på den här sidan dig?