Aktivitetskort på Nätet, ApN, är ett digitalt system för föreningar att registrera och ansöka om kommunalt aktivitetsstöd.
När perioden är slut är det Föreningsadministratörens ansvar att skicka in och ansöka om kommunalt aktivitetsstöd. Ansökan skickas in genom att klicka på den länk som dyker upp under Periodrapport vid periodens slut. Perioderna pågår mellan 1 januari - 30 juni (sista ansökningsdag 25 augusti) samt 1 juli- 31 december (sista ansökningsdag 25 februari).
Utse en eller flera föreningsadministratörer för din förening. Föreningsadministratör är den/de som är huvudansvarig för föreningen och ansvarar för att aktivitetsredovisningen sköts på ett riktigt sätt i föreningen.
Föreningsadministratörernas uppgifter är att:
Ledare som ska registrera närvaro tar kontakt med sin föreningsadministratör (ofta er kanslist, om ni har sådan) för att få ett användarnamn och lösenord.
Steg3
När du har fått ett användarnamn samt lösenord loggar du in på ApN inloggningssida.
Supporten till föreningarna sköts av Umeå Kommun,
tel: 090-16 16 60 Tryck 2.
Kommunadministratören får ett ID av samarbetspartnern för den förening som kommer att registrera i ett annat system. Sedan kommer det upp en popupp-modul när ni hämtat upp föreningen.
Hjälpte informationen på den här sidan dig?