Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande anses vara en del av det dagliga arbetet.
Vårt fokus för kommunen är att göra Skurup till platsen man vill leva, växa och verka inom. Detta är endast möjligt med hjälp av alla våra medarbetare som dagligen håller hjulen snurrande i sina olika verksamheter. För oss är det därför viktigt att arbetsmiljön är bra med god balans mellan arbete och fritid samt att vi kan erbjuda trygga anställningar. En god arbetsmiljö skapar förutsättningar för god hälsa i arbetslivet.
I kommunen arbetar vi dagligen med att hålla hjulen snurrande, oavsett om det handlar om hemsjukvård, skolidrott eller parkskötsel.
Kommunen består av tre förvaltningar uppdelat i olika enheter. Tillsammans arbetar vi varje dag för medborgarnas bästa. Läs nedan om de olika områdena inom varje förvaltning. Kanske är du vår nästa kollega?
Den kommunövergripande staben arbetar överordnat med ekonomi, administration, personaladministration, information-kommunikation, IT och telefoni, juridik-säkerhet, upphandling, kommunutveckling.
Exempel på arbeten:
Serviceförvaltningen ansvarar för många olika samhällsutvecklingsfrågor och servicetjänster till medborgarna. Tillväxt, kultur och fritid, gata och park, kost- och lokalvårdsservice, VA, renhållning, miljöstrategi, näringsliv.
Exempel på arbeten:
Individ -och omsorgsförvaltningen arbetar bland annat med äldre- och handikappomsorgen, kommunal hälso- och sjukvård, försörjningsstöd, bostadsanpassning, bistånd och LSS.
Exempel på arbeten:
Skol -och utbildningsförvaltningen ansvarar för förskolan, grundskolan, fritidshemmen, grundsärskolan, elevhälsan, gymnasieskolan, gymnasiesärskolan, vuxenutbildning och SFI.
Exempel på arbeten:
Om du har frågor om Skurups kommun som arbetsgivare är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig.
Hjälpte informationen på den här sidan dig?