Stäng

Är du intresserad av att ta uppdrag inom LSS?

Vi söker personer med erfarenhet eller intresse av arbete med personer med funktionsnedsättning, bl.a. autism, ADHD och Aspergers syndrom. Det är bra om du som söker är aktiv och tycker om att hitta på aktiviteter. Du som söker ska vara lyhörd, flexibel och tydlig.

sjö, vatten, träd, hundar

Hundar som badar i en sjö

Vad innebär det att ta uppdrag?

Att ta uppdrag som avlösare, kontaktperson, ledsagare eller stödfamilj är ingen anställning, det är ett kommunalt uppdrag och ersätts i form av arvode enligt SKRs, Sveriges kommuner och regioners, rekommendationer.

Du behöver ingen särskild utbildning för att ta uppdrag hos oss men är meriterande.

Naturligtvis är det viktigt att du tycker om att vara tillsammans med andra människor och att du ser och kan möta den enskildes behov, eftersom du kan bli betydelsefull för honom eller henne. Du måste ha fyllt 18 år.

Tycker du att det verkar intressant ser vi gärna att du söker oavsett vilka kvalifikationer du har eftersom det är personlig lämplighet som är avgörande. Fyll i dina uppgifter här nedan och skicka in så kontaktar vi dig.

Ange kontaktuppgifter * (obligatorisk)
Ange kontaktuppgifter

Skriv dina kontaktuppgifter

Skriv kort om varför du är intresserad av att ta uppdrag

Skriv kort vilka kunskaper eller erfarenheter du har kring målgruppen

SPAM-kontrollfråga

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Publicerad:
Senast uppdaterad: