Stäng

Skurups kommun lanserar en ny chatt

Nu lanseras en ny chattfunktion här på skurup.se. Genom den nya chatten kan vi ge ännu snabbare och effektivare kundservice än tidigare.

Så här fungerar chatten

I chatten får du direktkontakt med våra kommunvägledare som finns redo att svara på dina frågor och ge dig den hjälp du behöver.

Den nya chatten gör att våra kommunvägledare kan hantera flera chattar samtidigt och inkomna frågor skickas till en handläggare med rätt kompetens inom det specifika området.

— Vi hoppas att många kommer att passa på att nyttja chattfunktionen för att snabbt och smidigt komma i kontakt med kommunen, säger Charlotte Sjövall, tf kommundirektör Skurups kommun.

Du hittar chatten i en ruta till höger på alla sidor på skurup.se. Chatten är bemannad under kommunhusets ordinarie öppettider och är ett bra komplement till andra kontaktvägar som telefon, mejl eller personligt besök i kommunhuset.

Chatten kommer att vara öppen mellan 08.00-16.30 helgfria vardagar, med reservation för att vissa kommunvägledare ibland behöver logga ut från chatten. Då kommer du istället kunna mejla in din fråga och vi svarar när vi är på plats igen.

Regler för chatten

 

Kommunvägledaren som du har direktkontakt med är där för att hjälpa dig med ditt ärende och vi ber dig att använda ett vårdat språk. Vi efterfrågar en dialog med god ton och som håller sig till ämnet.

Vi accepterar inte:

  • Kommentarer om etnisk tillhörighet, kön, sexuell läggning, politisk eller religiös tillhörighet om de saknar relevans i sammanhanget.
  • Rasistiska, främlingsfientliga eller sexistiska yttranden eller budskap.
  • Kommersiella budskap eller marknadsföring, erbjudanden om pengar eller gåvor.
  • Upphovsrättsligt skyddat material som du själv inte har skapat eller har rättigheterna till.
  • Uppmaningar till brott eller agerande som strider mot svensk lag.
  • Hot, trakasserier eller skvaller.

 

Publicerad:
Senast uppdaterad: