Utbildning och barn - lättläst

I Skurups kommun finns det förskolor, grundskolor och en gymnasieskola.

 

Förskola

Förskolan tar hand om barn

medan deras föräldrar jobbar eller studerar.

Det finns många förskolor i Skurups kommun.

 

Om du ska ansöka om plats i förskolan till ditt barn

Kan du ringa 0411-53 60 39

Så får du veta hur du ska ansöka.

 

Grundskola

Alla barn som är mellan 7 och 16 år

måste gå i grundskola.

I grundskolan går man i första till nionde klass.

Ring till kommunens växel så berättar de

vem du ska prata med om ditt barn ska börja i skolan.


Gymnasieskola

I Skurups kommun finns Nils Holgerssongymnasiet.

Eleverna där är från sexton till nitton år gamla.

På Nils Holgerssongymnasiet finns det många olika utbildningar.

 

Vuxenutbildning

På vuxenutbildningen går du som är vuxen

och behöver lära dig mer om något.

Där hittar du också svenska för invandrare, SFI.

 

Sidansvarig: Agneta Fränngård
Sidan uppdaterad 2020-10-06