Inget vatten i kranen?

Avbrott i vattenförsörjningen är allvarligt. Tillgången på vatten förutsätter oftast att elförsörjningen fungerar utan störningar eftersom vatten- och avloppsverk måste ha elektricitet för att pumpar och reningsprocesser ska fungera.

Vad gör jag?

Blir det ett längre vattenavbrott kommer kommunen att köra ut med nödvatten, men du måste själv ta dig till den valda platsen för att kunna hämta hem vattnet. Därför måste du se till att du har rena dunkar och hinkar hemma. Att ha ett litet lager med rent vatten hemma är inte fel, då riskerar du inte att helt plötsligt stå helt utan.

Efter ett längre vattenavbrott är det viktigt att du låter vattnet rinna en stund innan du använder det. Drick aldrig vatten som smakar eller luktar illa! I krissituationer är förorenat vatten en av de vanligaste smittspridarna av mag- och tarmsjukdomar.

Sidansvarig: Malin Ekblad
Sidan uppdaterad 2020-02-25

Felanmälan

Vatten-/avloppsläcka
Under kontorstid
Tel: 0411-53 60 00

Vid akuta problem och felanmälan utanför kontorstid
Tel: 040-676 90 65 (SOS Alarm)

Skurups kommun

Växel 0411-53 60 00
E-post: kansli@skurup.se
Öppet: mån-tors 8-16.30, fre 8-15
Besöksadress: Stora Torggatan 4 Karta
Postadress: 274 80 Skurup

Organisationsnummer 212000-1082
E-faktura: Information om fakturering (länk)

 

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

Auf Deutsch

Ausgewählte Informationen auf Deutsch - Professionell übersetzte Seiten.

På www.skurup.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta surfa godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?