Skydda dig och andra från coronaviruset (Covid-19)

Lätt svenska


 


Vattenkran och hand, handtvätt
Tvätta händerna ofta med tvål och varmt vatten

 

 

Hosta i armvecket, illustration
Hosta och nys i armvecket

 



Öga mun näsa överkorsade

Rör inte ögon, näsa och mun med dina händer.

 

Dörr'


Stanna hemma även om du bara känner dig lite sjuk.
Det är för att du inte ska smitta någon annan.

När du har känt dig frisk i minst två dagar
kan du gå till skolan eller jobbet.

Gamla människor kan bli mycket sjuka
av coronaviruset.

Hälsa inte på hos gamla människor eller på sjukhus.
Gör det bara om du verkligen måste.

De flesta som får viruset behöver inte ta kontakt
med läkare.

På hemsidan 1177.se kan du läsa mer om
hur du tar hand om dig själv hemma.

På dessa hemsidor kan du hitta svar på vanliga frågor:

folkhalsomyndigheten.se

krisinformation.se

skurup.se

Ta hand om varandra.
Om du är frisk kan du hjälpa gamla personer
eller andra runtomkring dig med ärenden
om de inte själva kan gå ut.


Här kan du se en film. 
Den handlar om hur man tvättar händerna.




 

Sidansvarig: Magdalena Hellström
Sidan uppdaterad 2020-04-13

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

Auf Deutsch

Ausgewählte Informationen auf Deutsch - Professionell übersetzte Seiten.

På www.skurup.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta surfa godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?