Kenneth Hellman

Marknad och export

För att utvecklas som destination behöver Skåne öka sin internationella attraktivitet. På så sätt skapas fler gästnätter och högre lönsamhet i branschen. Hur kan ditt företag anpassa sitt erbjudande så att det attraherar denna målgrupp?

Verktygslåda för dig i besöksnäringen

Behöver du hjälp att utveckla din verksamhet?

Här dig flera tips om hur du kan utveckla din verksamhet.
En verktygslåda för dig som företagare inom besöksnäringen! Sälj och marknadsföring, Arbeta internationellt, Hållbarhet, Produktutveckling och Värdskap. Se länk för mer information.

Hotell Mossbylund

Skåne ska bli Sveriges mest hållbara destination

Tourism in Skånes visionära målbild för hållbarhetsarbetet är att Skåne ska bli bäst i Sverige och en internationell förebild inom hållbar destinationsutveckling.

Tourism in Skåne har ett stort ansvar – som förebild, påverkare och möjliggörare. Samtidigt är det hos de enskilda aktörerna runt om i Skåne som det stora förändrings- och utvecklingsarbetet sker. Det övergripande uppdraget, att öka antalet besökare till Skåne, ger oss alla en utmaning kring hållbarhetsfrågorna.
Läs rapporten på länken

Destinationsutveckling

Fler och fler reser allt mer och resvana ställer högre krav. På Tourism in Skåne startar man upp ett systematiskt arbete med att hjälpa produktägare och destinationer att utvecklas för att möta dessa krav helst ligga steget före.  Se länk

Globala restrender

Den globale resenären är online. Den digitala världen är en naturligt del av deras liv. Hur kan du göra för att synas där besökaren är? Se länk 

Exportmognad och anpassad webbplats

För att skapa fler gästnätter och öka vår attraktionskraft och även nå besökare utanför Sveriges gränser måste det vi erbjuder vara tillgängligt och anpassat för att möta besökarnas behov och önskemål. Se länk

Är din webbplats anpassad för utländska turister? Kolla hur den ligger till och få konkreta förbättringstips. Gör en webbkoll nedan!


 

Exportsatsning och marknadsanalyser

Det finns en hel del saker som är nödvändiga för att nå ut till och attrahera en utländska besökare. Det gäller att tänka på tillgänglighet, försäkringar, språk, guider och mycket annat.

Ett tips är att ta del av de marknadsanalyser som Visit Sweden gjort och vilka reseappar och resewebbar som är populärast och används mest.

På Visit Sweden kan du ladda ned marknadsprofiler för alla deras prioriterade marknader, där man kan läsa vad man behöver tänka på när man jobbar specifikt med en viss marknad, tex vilka reseappar som är populärast och vilka resewebber som används  av varje målgrupp. Här finns det även analyser över vad man ska tänka på. Se länk

Sidansvarig: Henrik Lundblad
Sidan uppdaterad 2020-08-26

Länkar

Verktygslåda för dig i besöksnäringen

Vi kan hjälpa dig att utveckla din verksamhet!

Bli internationellt attraktiv

Hur kan du anpassa ditt erbjudande för att attrahera en internationell målgrupp?

Skurups kommun

Växel 0411-53 60 00
E-post: kansli@skurup.se
Öppet: mån-tors 8-16.30, fre 8-15
Besöksadress: Stora Torggatan 4 Karta
Postadress: 274 80 Skurup

Organisationsnummer 212000-1082
E-faktura: Information om fakturering (länk)

 

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

Auf Deutsch

Ausgewählte Informationen auf Deutsch - Professionell übersetzte Seiten.

På www.skurup.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta surfa godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?