Vanliga frågor och svar som berör äldre

Vi har samlat ihop de vanligaste frågorna som kan beröra dig som behöver hjälp av Information Skurup. Vi hoppas att svaren på frågorna hjälper dig när du söker information. Du är också välkommen att kontakta oss i kommunhuset.

Vilken hjälp kan jag få av kommunen?

Kontakta Biståndshandläggaren om du behöver hjälp med något av följande: hemtjänst, hemsjukvård, trygghetslarm, telefonservice, matdistribution, ledsagare, växelboende, avlösarservice.

Vem ska jag kontakta för anpassning av bostaden?

Byggnadsinspektör, för teknisk rådgivning, 0411-53 60 00. måndag, onsdag och torsdag kl. 9.30-12.00.

samt Bostadsanpassningshandläggare, 073-856 05 53.

Var kan jag låna en rollator?

Arbetsterapeut och fysioterapeut 0411-53 61 58, vardagar kl. 8.00-9.00

Vem kontaktar jag för att ansöka om färdtjänst?

Skånetrafiken 0771-77 50 50, vardagar kl.9.00-13.00.

Vi på Information Skurup kan hjälpa till att skiva ut blanketter för ansökan om färdtjänst samt hjälpa till att fylla i dessa.

Vem kontaktar jag om grannen har blivit mycket glömsk/förvirrad och ej har några anhöriga?

Kontakta biståndshandläggaren

Till vem ska jag skicka mina synpunkter och klagomål?

Berörd personal, personalens närmaste chef eller kontakta Information Skurup. Du kan också använda Synpunktsbladet.

Sidansvarig: Margareta Thell
Sidan uppdaterad 2020-10-06

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

Auf Deutsch

Ausgewählte Informationen auf Deutsch - Professionell übersetzte Seiten.

På www.skurup.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta surfa godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?