Lättläst

Välkommen till Skurups kommun!

Detta är den lättlästa hemsidan
för Skurups kommun.

Skurups kommun ligger på sydkusten i Skåne
och har lite mer än 15 tusen invånare.

Skurup är en del i Öresundsområdet.
Vi finns i det område i norra Europa
där det under de senaste åren
kommit många nya arbeten och utbildningar,
byggen av hus, vägar och broar med mera.

Det finns flera olika affärer i kommunen.
Vi har också all service
med dagis, skola, vård för äldre med mera.

Företag trivs i vår kommun.
År 2008 kom Skurup på plats 29
av landets alla 290 kommuner
när organisationen Svenskt Näringsliv undersökte
vilka kommuner som är bäst att ha företag i.

I kommunen kan du välja att bo i
olika områden och natur.
Från Östersjöns strand
upp till backarna på Romeleåsen.

Du tar dig lätt till och från Skurup med tåget
som går mellan Ystad och Malmö.
Du kan också åka tåg till Köpenhamn.

Kommunen ligger nära flygplatsen Sturup.
och det tar mindre än en timme
att åka till flygplatsen Kastrup i Danmark.

Du kan åka färja till Polen från Ystad
och från Trelleborg till Tyskland.

Välkommen att höra av dig till oss
om du har frågor eller vill veta mer.

Sidansvarig: Gun Andersson
Sidan uppdaterad 2016-04-26

Kontakt

Kontaktpersoner:

Skurups kommun
Öppet: måndag till fredag
klockan åtta till halvfem.

Besök:
Stora Torggatan 4, Skurup

Post:
Skurups kommun
274 80 Skurup

Om du vill se på en karta var kommunhuset ligger
kan du klicka på länken Se karta.

Skurups kommun

Växel 0411-53 60 00 eller alfanummer 0771-SKURUP (0771-758787)
Organisationsnummer 212000-1082
Öppet: mån-fre 8-16.30
Besöksadress: Stora Torggatan 4 Karta
Postadress: 274 80 Skurup
Kontakta oss på Skurups kommun

Vi är en fairtrade city

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

Auf Deutsch

Ausgewählte Informationen auf Deutsch - Professionell übersetzte Seiten.

På www.skurup.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta surfa godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?