E-faktura privatpersoner, omsorg

Om du är ansluten till en internetbank kan du betala dina fakturor från Skurups kommun som e-faktura. Du slipper pappersfaktura, tjänsten är kostnadsfri och det är miljövänligt.

Här nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna om e-faktura:

Vad är en e-faktura?

Det är en elektronisk faktura som skickas till dig via din internetbank, där fakturan går att titta på elektroniskt.

Hur anmäler jag mig till e-faktura?

Via din Internetbank letar du upp listan över de företag som är anslutna till elektronisk faktura. Sök på ”Skurups Kommun Omsorg” och fyll sedan i anmälningsformuläret. Om du vill betala fakturor avseende el, vatten, avlopp eller övriga avgifter med e-faktura, välj ”Skurups kommun El/VA” och fyll i anmälningsformuläret.

Kan jag betala någon annans e-faktura via min Internetbank (t.ex. make/makas faktura)?

Ja, du fyller i både dina och din make/makas uppgifter på anmälningsformuläret.

Hur avanmäler jag mig från e-faktura?

Via din Internetbank letar du upp avanmälan för e-faktura. Där följer du instruktionerna för avanmälan.

Hur vet jag att jag fått en e-faktura till min Internetbank?

Du måste regelbundet kontrollera hos din Internetbank om du har några e-fakturor som har kommit in för betalning. Vissa banker erbjuder även sms och mailtjänster för att få information om att man fått ny e-faktura.

Får jag pappersfaktura?

Nej, när du är anmäld till e-faktura får du inte längre någon pappersfaktura från Skurups kommun.

Vilken information får jag på e-fakturan?

E-fakturans utseende och uppgifter är de samma som på pappersfaktura.

Hur betalar jag fakturan?

Alla uppgifter såsom OCR-nummer, belopp och förfallodag finns redan registrerade i fakturan. Du anger bara vilket bankkonto du vill betala från och signerar som vanligt. När din elektroniska faktura är betald lagras den i din Internetbank.

När betalas en e-faktura?

När du har godkänt din e-faktura hos din Internetbank ser banken till att den betalas på förfallodagen.

När får jag e-fakturan?

E-fakturan får du vid samma tidpunkt som du skulle ha fått pappersfakturan

Vad händer om jag missar att betala?

Om du missar att betala din e-faktura utgår betalningspåminnelse som skickas i pappersform. En betalningspåminnelse skickas aldrig elektroniskt.

Vad händer om jag byter bank?

Om du byter bank måste du själv anmäla dig hos din nya bank för tjänsten e-faktura från Skurups kommun.

Vart vänder jag mig om jag har frågor om e-faktura?

Har du frågor om betalningen, kontakta din Internetbank. Har du frågor om innehållet i fakturan eller ytterligare information om e-faktura, kontakta den referens som finns angiven på fakturan.
Sidansvarig: Gabriela Mazilu
Sidan uppdaterad 2017-02-14

Skurups kommun

Växel 0411-53 60 00 eller alfanummer 0771-SKURUP (0771-758787)
E-post: kansli@skurup.se
Organisationsnummer 212000-1082
Öppet: mån-fre 8-16.30
Besöksadress: Stora Torggatan 4 Karta
Postadress: 274 80 Skurup
Kontakta oss på Skurups kommun

Vi är en fairtrade city

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

Auf Deutsch

Ausgewählte Informationen auf Deutsch - Professionell übersetzte Seiten.

På www.skurup.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta surfa godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?