Konsumentfrågor

Skurups kommun har ingen konsumentrådgivare efter ett beslut i kommunfullmäktige 2009 § 298. Därefter finns hjälp via denna webbsida., till Konsumentverket, Allmänna reklamationsnämnden med flera. För dig som saknar skrivare gå till biblioteket i Skurup eller Information Skurup i Kommunhusets entré så hjälper vi dig med dina utskrifter.

Vill du klaga på en vara eller tjänst?

Kontakta företaget och gör en reklamation. Reklamationen ska göras så fort du upptäcker felet. Får du ej hjälp muntligen skicka en skriftlig reklamation via mail med svar eller skicka rekommenderat brev med svar . Kom ihåg att spara en kopia! Har du inte fått svar inom angiven tid kan du göra en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden om du uppfyller minimikraven.


Sidansvarig: Gun Andersson
Sidan uppdaterad 2016-04-26

Kontakt

Hit kan du ringa som privatperson:

Budget- & skuldrådgivning, Skurups kommun
Tel: 0411-53 61 35
Telefontid: 08.30-9.30

Energi- och klimatrådgivning, Skurups kommun
Tel: 0411-53 64 18

Konsumenternas, om Bank- & Försäkring
Tel: 0200-22 58 0
Telefontid: 09.00-12.00

Konsumenternas Energimarknadsbyrå
Tel: 08-522 789 50
Telefontid: 09.00-12.00

Telekområdgivarna    
Tel: 08-522 767 00
Telefontid: 09.00-12.00

Konsumentverket

Hallå konsument

Oberoende vägledning genom konsumentverket

Frågor och svar

Konsumentverket

Skurups kommun

Växel 0411-53 60 00 eller alfanummer 0771-SKURUP (0771-758787)
Organisationsnummer 212000-1082
Öppet: mån-fre 8-16.30
Besöksadress: Stora Torggatan 4 Karta
Postadress: 274 80 Skurup
Kontakta oss på Skurups kommun

Vi är en fairtrade city

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

Auf Deutsch

Ausgewählte Informationen auf Deutsch - Professionell übersetzte Seiten.

På www.skurup.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta surfa godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?